Opis produktu zwykle nie zajmuje du偶o czasu. 馃ジ B艂膮d! Dobry opis produktu wymaga ustalenia schematu i zajmuje wi臋cej czasu ni偶 ci si臋 wydaje! Sprawd藕 jak mo偶esz wesprze膰 klienta w decyzji dotycz膮cej zakupu dobrym opisem.

Pami臋taj jednak, 偶e klient g艂贸wnie ogl膮da鈥 dobre zdj臋cia! 馃柤 To o nie w pierwszej kolejno艣ci powiniene艣 zadba膰. Zmys艂 wzroku dzia艂a jako pierwszy i to czy produkt przypadnie klientowi do gustu zdecyduje czy w og贸le b臋dzie sk艂onny cokolwiek przeczyta膰.

Zatem najpierw zdj臋cia a potem czas na dobry opis.

Dobry opis produktu – co powinien zawiera膰?

Ustal schemat opisu. Podziel opis na kwestie techniczne i te zwi膮zane z wykorzystaniem. Zbuduj sta艂e nag艂贸wki, kt贸re b臋dziesz stosowa膰 do podzia艂u tre艣ci na blogi.

Zacznij od podkre艣lenia wszystkich najwa偶niejszych funkcji i cech produktu. Zastan贸w si臋 na jakie pytania Ty chcia艂by艣 uzyska膰 odpowied藕 kupuj膮c taki produkt i po prostu na nie odpowiedz.

Opis produktu

J臋zyk korzy艣ci w opisach produkt贸w

Przygotowuj膮c opisy produkt贸w koniecznie u偶ywaj j臋zyka korzy艣ci, dzi臋ki kt贸remu zwi臋kszysz swoj膮 sprzeda偶. C贸偶 to takiego? Z ka偶dej cechy produktu wyci膮gnij korzy艣膰. Sprzedajesz lakierowany st贸艂. Jego cech膮 jest lakierowana dwukrotnie pow艂oka. To w艂a艣nie cecha. Wyt艂umacz zatem klientowi co dzi臋ki temu zyskuje.

„Dzi臋ki zastosowaniu dodatkowej warstwy lakieru (cecha) produkt jest odporniejszy na zarysowania (korzy艣膰)”

Zadbaj o takie sformu艂owania buduj膮c opis produktu a z pewno艣ci膮 zwi臋kszysz swoj膮 skuteczno艣膰 w sprzeda偶y. Powiesz, 偶e to niemo偶liwe, 偶e chcesz szybko zacz膮膰 sprzedawa膰 a nie bawi膰 si臋 w poet臋? Uwierz mi 鈥 dobre opisy zaprocentuj膮 dobr膮 sprzeda偶膮.

Je艣li nie masz na to fizycznie czasu lub chcesz przyspieszy膰 wprowadzanie produkt贸w daj nam zna膰 – ch臋tnie przygotujemy dla Ciebie tre艣ci copywriterskie dla Twojego serwisu. Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Copywriting

Opisy produkt贸w w sklepie internetowym – kluczowe b艂臋dy

Podczas opracowywania opis贸w produkt贸w mo偶na pope艂ni膰 wiele b艂臋d贸w, kt贸re nie tylko sprawi膮 problemy klientowi, obni偶膮 tak偶e jako艣膰 twojej strony. Sprawd藕:

1. Kopiowanie opis贸w od producenta

Skopiowa艂e艣 gotowe opisy ze stron lub z katalogu producenta albo wklejasz ten sam tekst dla ca艂ej grupy produktowej, sprzedajesz sprz臋t techniczny i opisy ograniczaj膮 si臋 tylko do nazwy lub symbolu produktu i wypunktowania cech. Niedobrze. Te dzia艂ania uniemo偶liwi膮 dobre pozycjonowanie stron tych produkt贸w.

2. Zbyt kr贸tki opis produktu

Opis jest unikalny jednak to tylko dwa zdania. Zadbaj o odpowiedni膮 d艂ugo艣膰 opisu 鈥 200 s艂贸w b臋dzie mile widziane. Nie przejmuj si臋, je艣li przy prostych produktach a偶 tyle nie wyjdzie. Postaraj si臋 jednak bardziej ni偶 te przys艂owiowe kilka s艂贸w.

3. Duplikacja zewn臋trzna

Przygotowa艂e艣 艣wietny, unikalny opis swojego produktu鈥 i wystawi艂e艣 go w identycznej formie do sprzeda偶y na Allegro, Ebayu czy innej platformie. Zatem odda艂e艣 unikalno艣膰 opisu tym witrynom 鈥 to one zbior膮 laury bo stoj膮 w rankingu du偶o wy偶ej ni偶 Tw贸j sklep. Dodatkowo obni偶a si臋 poziom Twojej witryny w tym rankingu. Wystawiaj膮c produkty unikaj automatyzacji r贸wnie偶 w kwestii opisu aukcji鈥

4. Dublowanie opis贸w dla podobnych produkt贸w

Sprzedajesz du偶o takich samych produkt贸w r贸偶ni膮cych si臋 jedn膮 cech膮, detalem i identyczn膮 unikaln膮 tre艣膰 wklejasz do ka偶dego z nich. W takim przypadku dochodzi do zduplikowania tre艣ci i w zasadzie do jej kanibalizacji a co za tym idzie 鈥 pozycjonowanie jest niemo偶liwe.

Unikalny opis i ciekawe tre艣ci to absolutne minimum!

Nie ma znaczenia czy zarz膮dzasz zwyk艂膮 stron膮 internetow膮 czy sklepem internetowym. Oryginalne i merytoryczne tre艣ci to kluczowa sprawa. Odnosi si臋 to zar贸wno do u偶ytkownika, kt贸ry doceni to co czyta 鈥 b臋dzie m贸g艂 lepiej pozna膰 Ciebie, twoj膮 firm臋 i produkty lub us艂ugi oraz kwestii pozycjonowania i oceny strony przez algorytmy Google. 

5. Opytmalizacja SEO

Idealnie aby ka偶dy z produkt贸w by艂 odpowiednio zoptymalizowany pod k膮tem SEO. Dla kluczowych produkt贸w zadbaj o odpowiednie tagi Title i SEO description. To wa偶ne z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach. Wi臋cej o optymalizacji przeczytasz w artykule poni偶ej.

SEO - dzia艂ania w艂asneCzytaj: SEO – 6 kluczowych dzia艂a艅, kt贸re wdro偶ysz sam

Opis produkt贸w – wa偶ne regu艂y

  1. S艂owa kluczowe 鈥 przygotowanie dobrego opisu zacznijmy od wypisania z boku kluczowych s艂贸w, kt贸re powinna zawiera膰 tre艣膰. Pozwoli nam to p贸藕niej zbudowa膰 zdania tak aby pasowa艂y do tych s艂贸w. Pami臋taj aby nie przesadzi膰 w ilo艣ci ich u偶ycia 鈥 zdecydowanie nadmiar zaszkodzi.
  2. Pogrubienia 鈥 je艣li chcesz szczeg贸lnie na co艣 zwr贸ci膰 uwag臋 zastosuj opcj臋 鈥瀊old鈥 czyli pogrubienie. Z pewno艣ci膮 czytaj膮cy zwr贸ci na to uwag臋.
  3. Punktowane listy 鈥 nikt nie lubi czyta膰 nudnych jednolitych opis贸w. Cz臋sto Ci niecierpliwi wodz膮 wzrokiem po ekranie w poszukiwaniu konkretnych informacji czy opisu technicznego. Dla nich zbawieniem b臋d膮 punktory i kr贸tkie konkretne cechy. W miar臋 mo偶liwo艣ci mo偶esz oddzieli膰 opis tekstowy od opisu technicznego 鈥 obie grupy os贸b b臋d膮 uszcz臋艣liwione.
  4. Przerwy 鈥 to jest jak z nudn膮 lektur膮 鈥 kiedy ko艅czy si臋 rozdzia艂 cieszymy si臋, 偶e kolejny etap mamy za sob膮. Stosuj akapity, oddzielaj bloki tematyczne zdj臋ciem, poziom膮 lini膮 lub zwyczajnie przerw膮 w tek艣cie. Pozwoli to na lepsze ogarni臋cie wzrokiem podanego opisu i u艂atwi u偶ytkownikowi odbi贸r tre艣ci.
  5. 呕argon bran偶owy 鈥 pracujesz w bran偶y 20 lat鈥 super, pami臋taj jednak, 偶e klient wcale nie musi rozumie膰 tego co dla Ciebie oczywiste. Postaraj si臋 u偶ywa膰 j臋zyka przyjaznego tak偶e dla laika. Powiesz, 偶e zdenerwujesz tych co wiedz膮. Je艣li potrafisz 鈥 dodaj ukryte podpowiedzi, wyja艣niaj膮ce techniczne tre艣ci, lub wyt艂u艣膰 techniczne sprawy, kt贸re wy艂api膮 ci, co znaj膮 si臋 na temacie. Je艣li jednak twoja buyer persona to absolutny 鈥瀟ech鈥 鈥 j臋zyk dostosuj pod niego.
Pisanie opis贸w produkt贸w

Opisy produkt贸w Twojej konkurencji

Przed przygotowaniem opis贸w produkt贸w czy tre艣ci na stronie sprawd藕 co robi Twoja konkurencja. Z jakich dobrych benchmark贸w m贸g艂by艣 skorzysta膰. Sprawd藕 czy przypadkiem kto艣 nie u偶ywa tych samych sformu艂owa艅 czy podobnych zda艅. Postaraj si臋 zredagowa膰 swoj膮 tre艣膰 mo偶liwie unikatowo z zachowaniem merytoryki.

Aktualizacja tre艣ci

Ostatnie absolutne minimum, kt贸ry zaniedbany jest w wi臋kszo艣ci sklep贸w. Zapami臋taj dwa s艂owa: bie偶膮ca aktualizacja. Sklep internetowy to nie muzeum, w kt贸rym opisy powinny pozosta膰 niezmienne przez nast臋pne dziesi臋ciolecia. Sklep to 偶ywy organizm, kt贸ry powinien ewoluowa膰 i dostosowywa膰 si臋 do oczekiwa艅 klienta. Ponadto uaktualnianie opis贸w spowoduje, 偶e b臋dziesz postrzegany jako ten, kt贸ry pod膮偶a za nowymi trendami. Nieprawd膮 jest, 偶e nikt nie lubi zmian 鈥 owszem w pierwszej chwili denerwujemy si臋, 偶e co艣 jest inaczej 鈥 jednak w drugiej z ciekawo艣ci膮 przegl膮damy co si臋 zmieni艂o!

Powodzenia w sprzeda偶y!

Renata

zdj臋cia: unsplash