Unikalny opis produktu – podstawowa zasada

Opis produktu zwykle nie zajmuje dużo czasu. 🥸 Błąd! Dobry opis produktu wymaga ustalenia schematu i zajmuje więcej czasu niż ci się wydaje! Sprawdź jak możesz wesprzeć klienta w decyzji dotyczącej zakupu dobrym opisem.

Pamiętaj jednak, że klient głównie ogląda… dobre zdjęcia! 🖼 To o nie w pierwszej kolejności powinieneś zadbać. Zmysł wzroku działa jako pierwszy i to czy produkt przypadnie klientowi do gustu zdecyduje czy w ogóle będzie skłonny cokolwiek przeczytać. Zatem najpierw zdjęcia a potem czas na dobry opis.

Dobry opis produktu – co powinien zawierać?

Ustal schemat opisu. Podziel opis na kwestie techniczne i te związane z wykorzystaniem. Zbuduj stałe nagłówki, które będziesz stosować do podziału treści na blogi. Pamiętaj, że tworzenie treści ma jedną najważniejszą zasadę – unikalne opisy produktów to kluczowa i najważniejsza rzecz. Od czego więc powinieneś zacząć?

Zacznij od podkreślenia wszystkich najważniejszych funkcji i cech produktu. Zastanów się na jakie pytania Ty chciałbyś uzyskać odpowiedź kupując taki produkt i po prostu na nie odpowiedz. Opisy produktów w sklepie internetowym to nie tylko suche fakty. Zadbaj o odpowiednie treści podkreślające korzyści. Pamiętaj, że dobry opis powinien mieć przynajmniej 2 tysiące znaków ze spacjami. Lakoniczne dwa zdania to z pewnością za mało

Profesjonalne opisy produktówczasem lepiej zlecić

Zlecasz opisy produktów pracownikom, którzy nie mają w tym doświadczenia? To tak jak by codziennie ktoś bez wiedzy o produktach, prezentował je klientom. Pamiętaj, że opis produktu do sklepu internetowego ma spełnić dwie funkcje – zastąpić sprzedawcę, prezentującego produkt klientowi oraz być użytecznym dla robotów Googla tekstem pozycjonującym.

Jeśli chcesz ogarnąć temat we własnym zespole, zadbaj o odpowiednie szkolenie z copywritingu. Jeśli nie masz doświadczenia ani czasu na tworzenie treści typu opisy produktu na stronę, pamiętaj, że zawsze możesz to zlecić na zewnątrz! To zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Takie treści będą przygotowane profesjonalnie, z zastosowaniem technik sprzedaży jak i ważnych zasad w zakresie SEO.

Zamów profesjonalne treści na Twoją stronę: USŁUGI COPYWRITINGU

Opis produktu

Język korzyści w opisach produktów

Przygotowując opisy produktów koniecznie używaj języka korzyści, dzięki któremu zwiększysz swoją sprzedaż. Cóż to takiego? Z każdej cechy produktu wyciągnij korzyść. Sprzedajesz lakierowany stół. Jego cechą jest lakierowana dwukrotnie powłoka. To właśnie cecha. Wytłumacz zatem klientowi co dzięki temu zyskuje.

„Dzięki zastosowaniu dodatkowej warstwy lakieru (cecha) produkt jest odporniejszy na zarysowania (korzyść)”

Zadbaj o takie sformułowania budując opis produktu a z pewnością zwiększysz swoją skuteczność w sprzedaży. Powiesz, że to niemożliwe, że chcesz szybko zacząć sprzedawać a nie bawić się w poetę? Uwierz mi – dobre opisy zaprocentują dobrą sprzedażą.

Jeśli nie masz na to fizycznie czasu lub chcesz przyspieszyć wprowadzanie produktów daj nam znać – chętnie przygotujemy dla Ciebie treści copywriterskie dla Twojego serwisu.

Copywriting

Opisy produktów w sklepie internetowym – kluczowe błędy

Podczas opracowywania opisów produktów można popełnić wiele błędów, które nie tylko sprawią problemy klientowi, obniżą także jakość twojej strony. Sprawdź:

1. Kopiowanie opisów od producenta

Skopiowałeś gotowe opisy ze stron lub z katalogu producenta albo wklejasz ten sam tekst dla całej grupy produktowej, sprzedajesz sprzęt techniczny i opisy ograniczają się tylko do nazwy lub symbolu produktu i wypunktowania cech. Niedobrze. Te działania uniemożliwią dobre pozycjonowanie stron tych produktów.

2. Zbyt krótki opis produktu

Opis jest unikalny jednak to tylko dwa zdania. Zadbaj o odpowiednią długość opisu – 200 słów będzie mile widziane. Nie przejmuj się, jeśli przy prostych produktach aż tyle nie wyjdzie. Postaraj się jednak bardziej niż te przysłowiowe kilka słów.

3. Duplikacja zewnętrzna

Przygotowałeś świetny, unikalny opis swojego produktu… i wystawiłeś go w identycznej formie do sprzedaży na Allegro, Ebayu czy innej platformie. Zatem oddałeś unikalność opisu tym witrynom – to one zbiorą laury bo stoją w rankingu dużo wyżej niż Twój sklep. Dodatkowo obniża się poziom Twojej witryny w tym rankingu. Wystawiając produkty unikaj automatyzacji również w kwestii opisu aukcji…

4. Dublowanie opisów dla podobnych produktów

Sprzedajesz dużo takich samych produktów różniących się jedną cechą, detalem i identyczną unikalną treść wklejasz do każdego z nich. W takim przypadku dochodzi do zduplikowania treści i w zasadzie do jej kanibalizacji a co za tym idzie – pozycjonowanie jest niemożliwe.

Unikalny opis i ciekawe treści to absolutne minimum!

Nie ma znaczenia czy zarządzasz zwykłą stroną internetową czy sklepem internetowym. Oryginalne i merytoryczne treści to kluczowa sprawa. Odnosi się to zarówno do użytkownika, który doceni to co czyta – będzie mógł lepiej poznać Ciebie, twoją firmę i produkty lub usługi oraz kwestii pozycjonowania i oceny strony przez algorytmy Google. 

5. Optymalizacja SEO

Idealnie aby każdy z produktów był odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO. Dla kluczowych produktów zadbaj o odpowiednie tagi Title i SEO description. To ważne z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach. Więcej o optymalizacji przeczytasz w artykule poniżej.

SEO - działania własneCzytaj: SEO – 6 kluczowych działań, które wdrożysz sam

Opis produktów – ważne reguły

  1. Słowa kluczowe – przygotowanie dobrego opisu zacznijmy od wypisania z boku kluczowych słów, które powinna zawierać treść. Pozwoli nam to później zbudować zdania tak aby pasowały do tych słów. Pamiętaj aby nie przesadzić w ilości ich użycia – zdecydowanie nadmiar zaszkodzi.
  2. Pogrubienia – jeśli chcesz szczególnie na coś zwrócić uwagę zastosuj opcję „bold” czyli pogrubienie. Z pewnością czytający zwróci na to uwagę.
  3. Punktowane listy – nikt nie lubi czytać nudnych jednolitych opisów. Często Ci niecierpliwi wodzą wzrokiem po ekranie w poszukiwaniu konkretnych informacji czy opisu technicznego. Dla nich zbawieniem będą punktory i krótkie konkretne cechy. W miarę możliwości możesz oddzielić opis tekstowy od opisu technicznego – obie grupy osób będą uszczęśliwione.
  4. Przerwy – to jest jak z nudną lekturą – kiedy kończy się rozdział cieszymy się, że kolejny etap mamy za sobą. Stosuj akapity, oddzielaj bloki tematyczne zdjęciem, poziomą linią lub zwyczajnie przerwą w tekście. Pozwoli to na lepsze ogarnięcie wzrokiem podanego opisu i ułatwi użytkownikowi odbiór treści.
  5. Żargon branżowy – pracujesz w branży 20 lat… super, pamiętaj jednak, że klient wcale nie musi rozumieć tego co dla Ciebie oczywiste. Postaraj się używać języka przyjaznego także dla laika. Powiesz, że zdenerwujesz tych co wiedzą. Jeśli potrafisz – dodaj ukryte podpowiedzi, wyjaśniające techniczne treści, lub wytłuść techniczne sprawy, które wyłapią ci, co znają się na temacie. Jeśli jednak twoja buyer persona to absolutny „tech” – język dostosuj pod niego.
Pisanie opisów produktów

Opisy produktów Twojej konkurencji

Przed przygotowaniem opisów produktów czy treści na stronie sprawdź co robi Twoja konkurencja. Z jakich dobrych benchmarków mógłbyś skorzystać. Sprawdź czy przypadkiem ktoś nie używa tych samych sformułowań czy podobnych zdań. Postaraj się zredagować swoją treść możliwie unikatowo z zachowaniem merytoryki.

Opis sklepu internetowego powinien spełniać nie tylko funkcję informacyjną. Powinien przede wszystkim nakłonić użytkownika do konkretnego działania i interakcji – od dokonania zakupu produktu, po zapis do newslettera czy pobranie aplikacji. Zadbaj zatem o to aby przygotowywane opisy na stronę to były dobre opisy. Dobry opis produktu przełoży się na pożądane działania Twoich klientów.

Aktualizacja treści

Ostatnie absolutne minimum, który zaniedbany jest w większości sklepów. Zapamiętaj dwa słowa: bieżąca aktualizacja. Sklep internetowy to nie muzeum, w którym opisy powinny pozostać niezmienne przez następne dziesięciolecia. Sklep to żywy organizm, który powinien ewoluować i dostosowywać się do oczekiwań klienta. Ponadto uaktualnianie opisów spowoduje, że będziesz postrzegany jako ten, który podąża za nowymi trendami. Nieprawdą jest, że nikt nie lubi zmian – owszem w pierwszej chwili denerwujemy się, że coś jest inaczej – jednak w drugiej z ciekawością przeglądamy co się zmieniło!

Opis produktu w sklepie internetowym też powinien ewoluować. Jak? Zastanów się o co ostatnio dopytywali Twoi klienci. Może brakuje jakichś wymiarów, cech, lub zdjęć prezentujących w zbliżeniu ważne detale. Opisz to wszystko, uzupełniaj informacje, rozbudowuj treści. Takie podejście zapewni ci wzrost widoczności Twojego serwisu.

Powodzenia w sprzedaży!

Renata

zdjęcia: unsplash