fbpx

Unikalny opis produktu – podstawowa zasada

Opis produktu zwykle nie zajmuje du┼╝o czasu. ­čąŞ B┼é─ůd! Dobry opis produktu wymaga ustalenia schematu i zajmuje wi─Öcej czasu ni┼╝ ci si─Ö wydaje! Sprawd┼║ jak mo┼╝esz wesprze─ç klienta w decyzji dotycz─ůcej zakupu dobrym opisem.

Pami─Ötaj jednak, ┼╝e klient g┼é├│wnie ogl─ůdaÔÇŽ dobre zdj─Öcia! ­čľ╝ To o nie w pierwszej kolejno┼Ťci powiniene┼Ť zadba─ç. Zmys┼é wzroku dzia┼éa jako pierwszy i to czy produkt przypadnie klientowi do gustu zdecyduje czy w og├│le b─Ödzie sk┼éonny cokolwiek przeczyta─ç. Zatem najpierw zdj─Öcia a potem czas na dobry opis.

Dobry opis produktu – co powinien zawiera─ç?

Ustal schemat opisu. Podziel opis na kwestie techniczne i te zwi─ůzane z wykorzystaniem. Zbuduj sta┼ée nag┼é├│wki, kt├│re b─Ödziesz stosowa─ç do podzia┼éu tre┼Ťci na blogi. Pami─Ötaj, ┼╝e tworzenie tre┼Ťci ma jedn─ů najwa┼╝niejsz─ů zasad─Ö – unikalne opisy produkt├│w to kluczowa i najwa┼╝niejsza rzecz. Od czego wi─Öc powiniene┼Ť zacz─ů─ç?

Zacznij od podkre┼Ťlenia wszystkich najwa┼╝niejszych funkcji i cech produktu. Zastan├│w si─Ö na jakie pytania Ty chcia┼éby┼Ť uzyska─ç odpowied┼║ kupuj─ůc taki produkt i po prostu na nie odpowiedz. Opisy produkt├│w w sklepie internetowym to nie tylko suche fakty. Zadbaj o odpowiednie tre┼Ťci podkre┼Ťlaj─ůce korzy┼Ťci. Pami─Ötaj, ┼╝e dobry opis powinien mie─ç przynajmniej 2 tysi─ůce znak├│w ze spacjami. Lakoniczne dwa zdania to z pewno┼Ťci─ů za ma┼éo

Profesjonalne opisy produkt├│wczasem lepiej zleci─ç

Zlecasz opisy produkt├│w pracownikom, kt├│rzy nie maj─ů w tym do┼Ťwiadczenia? To tak jak by codziennie kto┼Ť bez wiedzy o produktach, prezentowa┼é je klientom. Pami─Ötaj, ┼╝e opis produktu do sklepu internetowego ma spe┼éni─ç dwie funkcje – zast─ůpi─ç sprzedawc─Ö, prezentuj─ůcego produkt klientowi oraz by─ç u┼╝ytecznym dla robot├│w Googla tekstem pozycjonuj─ůcym.

Je┼Ťli chcesz ogarn─ů─ç temat we w┼éasnym zespole, zadbaj o odpowiednie szkolenie z copywritingu. Je┼Ťli nie masz do┼Ťwiadczenia ani czasu na tworzenie tre┼Ťci typu opisy produktu na stron─Ö, pami─Ötaj, ┼╝e zawsze mo┼╝esz to zleci─ç na zewn─ůtrz! To zdecydowanie lepsze rozwi─ůzanie. Takie tre┼Ťci b─Öd─ů przygotowane profesjonalnie, z zastosowaniem technik sprzeda┼╝y jak i wa┼╝nych zasad w zakresie SEO.

Zam├│w profesjonalne tre┼Ťci na Twoj─ů stron─Ö: US┼üUGI COPYWRITINGU

Opis produktu

J─Özyk korzy┼Ťci w opisach produkt├│w

Przygotowuj─ůc opisy produkt├│w koniecznie u┼╝ywaj j─Özyka korzy┼Ťci, dzi─Öki kt├│remu zwi─Ökszysz swoj─ů sprzeda┼╝. C├│┼╝ to takiego? Z ka┼╝dej cechy produktu wyci─ůgnij korzy┼Ť─ç. Sprzedajesz lakierowany st├│┼é. Jego cech─ů jest lakierowana dwukrotnie pow┼éoka. To w┼éa┼Ťnie cecha. Wyt┼éumacz zatem klientowi co dzi─Öki temu zyskuje.

„Dzi─Öki zastosowaniu dodatkowej warstwy lakieru (cecha) produkt jest odporniejszy na zarysowania (korzy┼Ť─ç)”

Zadbaj o takie sformu┼éowania buduj─ůc opis produktu a z pewno┼Ťci─ů zwi─Ökszysz swoj─ů skuteczno┼Ť─ç w sprzeda┼╝y. Powiesz, ┼╝e to niemo┼╝liwe, ┼╝e chcesz szybko zacz─ů─ç sprzedawa─ç a nie bawi─ç si─Ö w poet─Ö? Uwierz mi ÔÇô dobre opisy zaprocentuj─ů dobr─ů sprzeda┼╝─ů.

Je┼Ťli nie masz na to fizycznie czasu lub chcesz przyspieszy─ç wprowadzanie produkt├│w daj nam zna─ç – ch─Ötnie przygotujemy dla Ciebie tre┼Ťci copywriterskie dla Twojego serwisu.

Copywriting

Opisy produkt├│w w sklepie internetowym – kluczowe b┼é─Ödy

Podczas opracowywania opis├│w produkt├│w mo┼╝na pope┼éni─ç wiele b┼é─Öd├│w, kt├│re nie tylko sprawi─ů problemy klientowi, obni┼╝─ů tak┼╝e jako┼Ť─ç twojej strony. Sprawd┼║:

1. Kopiowanie opis├│w od producenta

Skopiowa┼ée┼Ť gotowe opisy ze stron lub z katalogu producenta albo wklejasz ten sam tekst dla ca┼éej grupy produktowej, sprzedajesz sprz─Öt techniczny i opisy ograniczaj─ů si─Ö tylko do nazwy lub symbolu produktu i wypunktowania cech. Niedobrze. Te dzia┼éania uniemo┼╝liwi─ů dobre pozycjonowanie stron tych produkt├│w.

2. Zbyt kr├│tki opis produktu

Opis jest unikalny jednak to tylko dwa zdania. Zadbaj o odpowiedni─ů d┼éugo┼Ť─ç opisu ÔÇô 200 s┼é├│w b─Ödzie mile widziane. Nie przejmuj si─Ö, je┼Ťli przy prostych produktach a┼╝ tyle nie wyjdzie. Postaraj si─Ö jednak bardziej ni┼╝ te przys┼éowiowe kilka s┼é├│w.

3. Duplikacja zewn─Ötrzna

Przygotowa┼ée┼Ť ┼Ťwietny, unikalny opis swojego produktuÔÇŽ i wystawi┼ée┼Ť go w identycznej formie do sprzeda┼╝y na Allegro, Ebayu czy innej platformie. Zatem odda┼ée┼Ť unikalno┼Ť─ç opisu tym witrynom ÔÇô to one zbior─ů laury bo stoj─ů w rankingu du┼╝o wy┼╝ej ni┼╝ Tw├│j sklep. Dodatkowo obni┼╝a si─Ö poziom Twojej witryny w tym rankingu. Wystawiaj─ůc produkty unikaj automatyzacji r├│wnie┼╝ w kwestii opisu aukcjiÔÇŽ

4. Dublowanie opis├│w dla podobnych produkt├│w

Sprzedajesz du┼╝o takich samych produkt├│w r├│┼╝ni─ůcych si─Ö jedn─ů cech─ů, detalem i identyczn─ů unikaln─ů tre┼Ť─ç wklejasz do ka┼╝dego z nich. W takim przypadku dochodzi do zduplikowania tre┼Ťci i w zasadzie do jej kanibalizacji a co za tym idzie ÔÇô pozycjonowanie jest niemo┼╝liwe.

Unikalny opis i ciekawe tre┼Ťci to absolutne minimum!

Nie ma znaczenia czy zarz─ůdzasz zwyk┼é─ů stron─ů internetow─ů czy sklepem internetowym. Oryginalne i merytoryczne tre┼Ťci to kluczowa sprawa. Odnosi si─Ö to zar├│wno do u┼╝ytkownika, kt├│ry doceni to co czyta ÔÇô b─Ödzie m├│g┼é lepiej pozna─ç Ciebie, twoj─ů firm─Ö i produkty lub us┼éugi oraz kwestii pozycjonowania i oceny strony przez algorytmy Google. 

5. Optymalizacja SEO

Idealnie aby ka┼╝dy z produkt├│w by┼é odpowiednio zoptymalizowany pod k─ůtem SEO. Dla kluczowych produkt├│w zadbaj o odpowiednie tagi Title i SEO description. To wa┼╝ne z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach. Wi─Öcej o optymalizacji przeczytasz w artykule poni┼╝ej.

SEO - dzia┼éania w┼éasneCzytaj: SEO – 6 kluczowych dzia┼éa┼ä, kt├│re wdro┼╝ysz sam

Opis produkt├│w – wa┼╝ne regu┼éy

  1. S┼éowa kluczowe ÔÇô przygotowanie dobrego opisu zacznijmy od wypisania z boku kluczowych s┼é├│w, kt├│re powinna zawiera─ç tre┼Ť─ç. Pozwoli nam to p├│┼║niej zbudowa─ç zdania tak aby pasowa┼éy do tych s┼é├│w. Pami─Ötaj aby nie przesadzi─ç w ilo┼Ťci ich u┼╝ycia ÔÇô zdecydowanie nadmiar zaszkodzi.
  2. Pogrubienia ÔÇô je┼Ťli chcesz szczeg├│lnie na co┼Ť zwr├│ci─ç uwag─Ö zastosuj opcj─Ö ÔÇ×boldÔÇŁ czyli pogrubienie. Z pewno┼Ťci─ů czytaj─ůcy zwr├│ci na to uwag─Ö.
  3. Punktowane listy ÔÇô nikt nie lubi czyta─ç nudnych jednolitych opis├│w. Cz─Östo Ci niecierpliwi wodz─ů wzrokiem po ekranie w poszukiwaniu konkretnych informacji czy opisu technicznego. Dla nich zbawieniem b─Öd─ů punktory i kr├│tkie konkretne cechy. W miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci mo┼╝esz oddzieli─ç opis tekstowy od opisu technicznego ÔÇô obie grupy os├│b b─Öd─ů uszcz─Ö┼Ťliwione.
  4. Przerwy ÔÇô to jest jak z nudn─ů lektur─ů ÔÇô kiedy ko┼äczy si─Ö rozdzia┼é cieszymy si─Ö, ┼╝e kolejny etap mamy za sob─ů. Stosuj akapity, oddzielaj bloki tematyczne zdj─Öciem, poziom─ů lini─ů lub zwyczajnie przerw─ů w tek┼Ťcie. Pozwoli to na lepsze ogarni─Öcie wzrokiem podanego opisu i u┼éatwi u┼╝ytkownikowi odbi├│r tre┼Ťci.
  5. ┼╗argon bran┼╝owy ÔÇô pracujesz w bran┼╝y 20 latÔÇŽ super, pami─Ötaj jednak, ┼╝e klient wcale nie musi rozumie─ç tego co dla Ciebie oczywiste. Postaraj si─Ö u┼╝ywa─ç j─Özyka przyjaznego tak┼╝e dla laika. Powiesz, ┼╝e zdenerwujesz tych co wiedz─ů. Je┼Ťli potrafisz ÔÇô dodaj ukryte podpowiedzi, wyja┼Ťniaj─ůce techniczne tre┼Ťci, lub wyt┼éu┼Ť─ç techniczne sprawy, kt├│re wy┼éapi─ů ci, co znaj─ů si─Ö na temacie. Je┼Ťli jednak twoja buyer persona to absolutny ÔÇ×techÔÇŁ ÔÇô j─Özyk dostosuj pod niego.
Pisanie opis├│w produkt├│w

Opisy produkt├│w Twojej konkurencji

Przed przygotowaniem opis├│w produkt├│w czy tre┼Ťci na stronie sprawd┼║ co robi Twoja konkurencja. Z jakich dobrych benchmark├│w m├│g┼éby┼Ť skorzysta─ç. Sprawd┼║ czy przypadkiem kto┼Ť nie u┼╝ywa tych samych sformu┼éowa┼ä czy podobnych zda┼ä. Postaraj si─Ö zredagowa─ç swoj─ů tre┼Ť─ç mo┼╝liwie unikatowo z zachowaniem merytoryki.

Opis sklepu internetowego powinien spe┼énia─ç nie tylko funkcj─Ö informacyjn─ů. Powinien przede wszystkim nak┼éoni─ç u┼╝ytkownika do konkretnego dzia┼éania i interakcji – od dokonania zakupu produktu, po zapis do newslettera czy pobranie aplikacji. Zadbaj zatem o to aby przygotowywane opisy na stron─Ö to by┼éy dobre opisy. Dobry opis produktu prze┼éo┼╝y si─Ö na po┼╝─ůdane dzia┼éania Twoich klient├│w.

Aktualizacja tre┼Ťci

Ostatnie absolutne minimum, kt├│ry zaniedbany jest w wi─Ökszo┼Ťci sklep├│w. Zapami─Ötaj dwa s┼éowa: bie┼╝─ůca aktualizacja. Sklep internetowy to nie muzeum, w kt├│rym opisy powinny pozosta─ç niezmienne przez nast─Öpne dziesi─Öciolecia. Sklep to ┼╝ywy organizm, kt├│ry powinien ewoluowa─ç i dostosowywa─ç si─Ö do oczekiwa┼ä klienta. Ponadto uaktualnianie opis├│w spowoduje, ┼╝e b─Ödziesz postrzegany jako ten, kt├│ry pod─ů┼╝a za nowymi trendami. Nieprawd─ů jest, ┼╝e nikt nie lubi zmian ÔÇô owszem w pierwszej chwili denerwujemy si─Ö, ┼╝e co┼Ť jest inaczej ÔÇô jednak w drugiej z ciekawo┼Ťci─ů przegl─ůdamy co si─Ö zmieni┼éo!

Opis produktu w sklepie internetowym te┼╝ powinien ewoluowa─ç. Jak? Zastan├│w si─Ö o co ostatnio dopytywali Twoi klienci. Mo┼╝e brakuje jakich┼Ť wymiar├│w, cech, lub zdj─Ö─ç prezentuj─ůcych w zbli┼╝eniu wa┼╝ne detale. Opisz to wszystko, uzupe┼éniaj informacje, rozbudowuj tre┼Ťci. Takie podej┼Ťcie zapewni ci wzrost widoczno┼Ťci Twojego serwisu.

Powodzenia w sprzeda┼╝y!

Renata

zdj─Öcia: unsplash