fbpx

Otwarcie sklepu internetowego to początek wielu decyzji,

  • Planujesz uruchomienie e-sklepu, ale nie wiesz od czego zacząć?
  • Prowadzisz biznes stacjonarny i nie masz czasu na nadzorowanie wdrożenia?
  • Masz już wybraną agencję wdrożeniową, jednak nie wiesz czy podejmujesz dobre decyzje w trakcie wdrożenia?

Z Akademią Biznesu VORMA uruchomienie sprzedaży online będzie dużo prostsze. Wesprzemy Cię we wszystkich decyzjach jakie będziesz musiał podjąć i podpowiemy jakie działania należy rozpocząć. Wiele rzeczy wymaga wcześniejszego zaplanowania. Zanim zabierzesz się za tworzenie sklepu internetowego wspólnie przeanalizujemy Twój model biznesowy i przygotujemy Cię do wdrożenia – bez względu na to jakie narzędzia i rozwiązania wybierzesz.

Uzyskaj solidne wsparcie

Zobacz w jakich obszarach możemy Cię wesprzeć. Będziemy uzupełniać dokładnie te kompetencje, których brakuje w Twoim zespole. Jeśli chcesz zbudujemy i przeszkolimy także Twój zespół handlowców i menedżera ds. e-commerce.

Z nami jesteś pewien!

Pamiętaj, że błędne decyzje na starcie mogą Cię wiele kosztować w przyszłości. Nie tylko w postaci pieniędzy, które będziesz musiał wydać na wyprostowanie błędów, ale także czasu, nakładu pracy oraz potencjalnych, utraconych przychodów.

 

Na tym etapie wdrożenia sklepu internetowego dokonamy pełnej analizy przyjętego przez Ciebie modelu biznesowego. Przygotujemy biznes plan w oparciu o Business Model Canvas, który pozwoli doprecyzować wszystkie istotne kwestie związane z prowadzeniem biznesu.

Podział na kluczowe obszary umożliwi szerokie spojrzenie na biznes, strumienie przychodów i strukturę kosztów. Takie podejście pomoże Ci zoptymalizować koszty i określić niezbędne działania do wykonania. Jednostronicowy, prosty biznes plan nie jest skomplikowany, jednakże jego omówienie w gronie osób, które realizowało wiele projektów wesprze Cię w podjęciu ważnych decyzji.

Pobierz tabelę Business Model Canvas

busienss model canvas

Pamiętaj, że optymalny rozwój Twojej marki wymaga opracowania i wdrożenia strategii, która w założeniach winna mieć zarówno wizję rozwoju sprzedaży internetowej, wzmacnianie marki sklepu internetowego jak i wykorzystanie potencjału stacjonarnego salony czy sieci handlowej – jeśli istnieje. Kanał internetowy nie powinien być jedynie dodatkowym źródłem przychodów, gdyż nie tylko pozwala na dotarcie do nowych rynków ale także wzmacnia pozycję sklepów stacjonarnych. Stanowi również istotną wartość dla klienta.

Zgodnie z oczekiwaniami dzisiejszego e-klienta, marka winna być dostępna na wszelkich możliwych formach kontaktu z klientem, który jest nie tylko „multikanałowy” ale także „wielourządzeniowy„. Kluczem więc będzie wygoda i komfort klienta w pozyskiwaniu informacji, dostarczaniu pozytywnych wrażeń i produktu spełniającego oczekiwania a także zrealizowania możliwie najszybszej dostawy w sposób przez Klienta pożądany.

Wybór odpowiedniej platformy to jeden z najważniejszych tematów związanych z wdrożeniem. Wdrożenie sklepu internetowego na właściwej platformie pozwoli zmaksymalizować cele związane z Twoim biznesem. Na rynku istnieje bardzo wiele narzędzi i rozwiązań technologicznych, których wybór zależy od tego co chcesz osiągnąć.

Gotowe rozwiązania nie koniecznie są dobre, jeśli chcesz postawić na elastyczną platformę, którą zamierzasz dynamicznie zmieniać zgodnie z oczekiwaniami klienta. Dedykowana platforma będzie jednak kosztowna w utrzymaniu, co może stanowić znaczący koszt dla początkującego biznesu. Ponadto wdrażając konkretne rozwiązanie wiążesz się nie tylko z danym narzędziem i jego konsekwencjami ale także z agencją wdrożeniową. Jak więc wybrać odpowiednią platformę e-commerce, która będzie spełniać Twoje oczekiwania?

Dzięki dobrze wykonanej analizie nasz zespół potrafi ocenić istniejące na rynku rozwiązania i zaproponować optymalne narzędzie dla Twojej firmy, dostosowane do Twoich potrzeb. Pamiętaj, że nie reprezentujemy żadnej z agencji wdrożeniowych. Reprezentujemy Ciebie i Twoje potrzeby są dla nas kluczowe. Podpowiemy Ci, która platforma, naszym zdaniem będzie spełniać większość kryteriów wynikających z analizy biznesowej. Wesprzemy Cię podczas rozmów z agencjami, podczas zawierania umowy oraz w trakcie wdrożenia. Nasze wsparcie zapewni Twojej firmie maksymalne dopasowanie do waszych potrzeb przy minimalnych nakładach finansowych.

Jeśli masz już wybraną platformę tym lepiej. Będziemy mogli pokazać Ci wszystkie korzyści ale i słabe strony, które powinieneś wziąć pod uwagę. Pamiętaj, że nie ma jednej idealnej platformy dla każdego, dlatego warto znać mocne i słabe strony tej wybranej. Jeśli masz już agencję wdrożeniową i jesteś w trakcie wdrożenia, sprawdzimy czy wszystkie niezbędne tematy są dopięte, jeśli nie szczegółowo opiszemy co należy jeszcze wziąć pod uwagę. Twój cel biznesowy będzie naszym wyznacznikiem.

Tworzenie menu i drzewa kategorii wydaje się banalnie proste. Nie zawsze jednak będzie skuteczne. Zapewne masz już wybranych kilka wzorcowych sklepów internetowych, które Ci się podobają i zamierzasz się na nich wzorować. Pytanie czy są to młode platformy czy może takie, które istnieją już długo na rynku?

Budowa drzewa jest ściśle powiązana z potrzebami związanymi z pozycjonowaniem witryny internetowej. Zupełnie inaczej tworzy się nowe sklepy, gdyż ich potrzeby w tym zakresie różnią się od witryn istniejących już na rynku od wielu lat. Podobnie jest z menu. W obu przypadkach należy się skupić na Twoich celach biznesowych oraz specyfice branży, w której będziesz funkcjonować.

Zdecydowanie lepszą praktyką jest skupienie się na tych kategoriach, które będą kluczowe dla Twojego biznesu a następnie dobranie dobrych podkategorii z frazami z długiego ogona, które będą pracować na SEO.

Pamiętaj, że w zależności od wykorzystywanej platformy raz zbudowane drzewo kategorii, po wprowadzeniu produktów będzie trudno zmienić. To tak jak wybranie męża bo jest przystojny a potem próba jego dostosowania do potrzeb żony. Nie ta kolejność 🙂 W tym przypadku postaw na nasze doświadczenie.