Usługa zdalnego e-commerce managera pozwoli ci na wykorzystanie naszego doświadczenia i połączenia go z wiedzą o Twoim biznesie. Dzięki temu skutecznie przygotujemy wszystkie kroki do wdrożenia.
To tylko wybrane działania, które dla Ciebie podejmiemy w ramach umowy. Jeśli Twój biznes będzie wymagał innego, nieszablonowego podejścia, wspólnie zastanowimy się nad dodatkowymi rozwiązaniami. Nasze działania są oparte o wiedzę, doświadczenie i analizę. Dzięki temu są skuteczniejsze.
Wdrożyłeś sklep internetowy i zatrudniłeś handlowców. Realizujesz sprzedaż i obsługujesz klientów. Czy zatem potrzebny jest ci zewnętrzny e-commerce manager? Wszystko zależy od tego czy sklep internetowy jest Twoim jedynym obszarem, którym zarządzasz i czy masz odpowiednie kompetencje i doświadczenie w tym zakresie. Jeśli tak – to świetnie – zawsze możesz omówić z nami Twoje potrzeby i w ramach bezpłatnej konsultacji omówimy, co możesz jeszcze zrobić aby zapewnić rozwój swojego biznesu.
Jeśli masz już funkcjonujący sklep internetowy jednak nie masz wystarczająco dużo czasu na prowadzenie analiz – możesz postawić właśnie na usługę zdalnego e-commerce managera. Z pewnością chcesz zwiększać sprzedaż i zadbać o rozwój swojego sklepu internetowego – zapewnimy Ci maksymalne wsparcie w tym obszarze, tak abyś mógł rozwijać cały biznes. My skupimy się na kanale internetowym, choć nie tylko!
Dzięki naszej usłudze zewnętrznego e-commerce menedżera będziesz mógł:
Uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek trudnych decyzji. Zarządzanie e-sklepem to ciągłe analizowanie danych i podejmowanie wielu decyzji niemal każdego dnia. Na czym polega praca zdalnego e-commerce menedżera?
Funkcjonowanie sklepu internetowego i jego optymalizacja są w dużej mierze uzależnione od jego wielkości oraz źródeł pozyskania ruchu. Im więcej masz produktów i usług w sklepie, tym trudniej w efektywny sposób nim zarządzać. W takiej sytuacji wygodnie jest korzystać z doradztwa i wsparcia doświadczonej osoby, która zweryfikuje parametry i pomoże podjąć właściwe decyzje.
Może się okazać, że wcale nie musisz zatrudniać wielu osób do obsługi sklepu. Działanie serwisu może opierać się na systemach i aplikacjach, które pomogą zautomatyzować procesy. Ponadto część usług możesz zlecić na zewnątrz w formie outsoursingu, dzięki czemu koszty będziesz ponosić wtedy, gdy będziesz tego potrzebować. Jak efektywnie zarządzać sklepem internetowym?
Aby sklep internetowy dobrze działał, powinien być zarządzany przez doświadczonego menedżera sprzedaży. Czy to jest ta sama osoba co e-commerce manager? Czym ona się różni w zakresie obowiązków od typowego e-commerce managera?
Manager sprzedaży jest przede wszystkim odpowiedzialny za kontakt z klientami, rozwiązywanie bieżących problemów, aktualizację cenników, dodawanie nowych opisów produktów, wysyłkę towarów oraz prowadzenie zwrotów i nadzór nad reklamacjami. Jest to osoba, która będzie mieć kluczowy wpływ na wizerunek Twojego e-sklepu. Będzie więc współpracować z zewnętrznym e-commerce managerem, dzięki czemu będą się wspólnie uzupełniać.
W przypadku małych e-sklepów funkcję tę pełnią w sposób łączny handlowcy, obsługujący sprzedaż. W przypadku dużych sklepów internetowych struktura zatrudnienia może być bardzo mocno rozbudowana – od e-sprzedawców, copywriterów, menedżerów produktów, menedżerów kategorii, specjalistów ds. reklamacji, kierowników magazynu, magazynierów i na e-commerce menedżerze kończąc. Zastanów się więc w jakim momencie rozwoju znajduje się Twój serwis i kto jest niezbędny w nim na etacie a jakie usługi możesz zlecić na zewnątrz.
Nasze usługi wyceniamy w dwóch obszarach:
Powyższe obszary wyceniane są w różny sposób. W pierwszym obszarze rozliczamy się za przygotowaną analizę i / lub opracowane dodatkowe treści czy badania marketingowe. W drugim podobnie, usługa jest szyta na miarę i polega na uzupełnianiu brakujących kompetencji w Twoim zespole. Obie usługi są dopasowywane do Twoich rzeczywistych potrzeb.
Zewnętrzny e-commerce manager, inaczej zwany Interim eCommerce Manager – będzie do Twojej dyspozycji tak długo, jak będziesz tego potrzebować. W przypadku stałej współpracy podpiszemy umowę na czas nieokreślony, z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki temu sam określisz jak długo chcesz z nami współpracować.
Jeśli zależy ci aby w odpowiednim momencie sklepem zaczął zarządzać Twój własny e-commerce manager – pomożemy Ci zadbać o jego odpowiednie szkolenie. Jeśli będziesz się opierał na ludziach, którzy samodzielnie chcą się nauczyć zarządzania poprzez czytanie książek czy nabieranie doświadczenia w Twoim sklepie to, niekoniecznie przełoży się to na szybki sukces. Każda decyzja ma swoje skutki i Ty te skutki będziesz finansować.
Mimo wszystko potrzebujesz e-commerce managera na etat, jednak potrzebujesz wsparcia przy jego wyborze? W takiej sytuacji wesprzemy Cię w całym procesie rekrutacji, możemy też zapewnić wsparcie podczas pierwszych miesięcy jego pracy, prowadząc onboarding i wdrożenie do zespołu.
Bez względu na to czy Twój sklep dopiero startuje czy prowadzisz już wieloletnie działania, dobierzemy zakres usług zgodnie z Twoimi potrzebami.
Dobry E-commerce Menedżer powinien przede wszystkim mieć doświadczenie w zarządzaniu sklepem internetowym. Świetnie, jeśli zna platformę e-commerce, na której postawiony jest Twój sklep, dzięki czemu będzie wiedział jak ją rozwijać. Nie jest to jednak konieczne. Dużo ważniejsze jest skupienie się na analizie danych i wyciąganiu wniosków. Wiele sklepów skutecznie prowadzi sprzedaż, jednak niewiele potrafi osiągać wyznaczoną rentowność. W dobie rosnących kosztów pozyskania ruchu (klienta) trudno jest osiągać właściwe parametry finansowo – ekonomiczne. Ważne jest więc aby umieć się skupić na zwiększaniu rentowności sprzedaży oraz obniżaniu kosztu konwersji.
Każda branża ma swoją specyfikę, więc dobrze byłoby, aby e-commerce manager poruszał się po jej niuansach, jednak znów nie jest to absolutnie konieczne. Jeśli masz doświadczonego kierownika sprzedaży lub wieloletnich handlowców, z pewnością uzupełnią te kompetencje i w szybkim czasie, osoba szybko ucząca się pozna Twoje produkty i branżę.
Umów się z nami na rozmowę i audyt swojego serwisu. Wspólnie ustalimy Twoje potrzeby, określimy grupy docelowe, zapoznamy się z branżą oraz Twoimi produktami czy usługami. Dzięki takiej wiedzy wspólnie określimy potrzeby oraz zakres takiej usługi.
Wychodzimy z założenia, że każdy klient jest na innym etapie i ma specyficzne potrzeby a my chcemy się dostosować do Twoich potrzeb. Twój biznes będzie dla nas najważniejszy. Sprawdź nas!