fbpx
Renata Dasek - CEO Akademia Biznesu VORMA

Zdalny Ecommerce Manager - usługa B2B

Planujesz wdrożenie/rozwój sklepu internetowego, chcesz się do tego dobrze przygotować i potrzebujesz wsparcia?

Jesteśmy właśnie po to, aby wesprzeć Twoje działania
i uzupełnić te kompetencje, których brakuje w Twoim zespole.

Usługa zdalnego e-commerce managera pozwoli ci na wykorzystanie naszego doświadczenia i połączenia go z wiedzą o Twoim biznesie. Dzięki temu skutecznie przygotujemy wszystkie kroki do wdrożenia.

W ramach usługi zdalnego e-commerce managera:

  • przygotujemy dla Ciebie analizę bieżącej sytuacji projektu wdrożenia sklepu internetowego na podstawie przekazanych materiałów,
  • opracujemy razem z Tobą odpowiedni model biznesowy w oparciu o metodologię Business Model Canvas umożliwiającą określenie podstawowych parametrów dla przedsięwzięcia inwestycyjnego w postaci sklepu internetowego,
  • opracujemy dostosowane do Twoich celów biznesowych wdrażanego sklepu drzewo kategorii wraz z niezbędnymi słowami kluczowymi, frazami, które będą pozycjonowane,
  • przygotujemy analizę konkurencji i wskażemy dobre przykłady jako benchmarki do naśladowania.
  • zbudujemy zespół projektowy, w ramach Twojej kadry, a jeśli jej jeszcze nie masz, wesprzemy cię w procesie rekrutacji i onboardingu nowych pracowników,
    opracujemy roadmapę wraz z harmonogramem prac,
  • opracujemy podział zadań dla poszczególnych członków zespołu,
  • zapewnimy wsparcie przy wyborze i negocjacjach z wszelkimi podmiotami zewnętrznymi takimi jak: agencje wdrożeniowe, agencje SEO, SEM oraz innymi usługodawcami,
  • opracujemy listy sugerowanych narzędzi oraz działań, które powinieneś wdrożyć i realizować w celu właściwej obsługi kanału sprzedaży,
  • przeszkolimy członków zespołu w zakresie podstawowych zasad sprzedaży internetowej, w tym m.in. analiza podstawowych wskaźników Google Analytics, zasad SEO i copywritingu, podziału przychodów wg źródeł zakupu oraz zasad prawnych dot. szczególnych warunków zakupu na odległość.

To tylko wybrane działania, które dla Ciebie podejmiemy w ramach umowy. Jeśli Twój biznes będzie wymagał innego, nieszablonowego podejścia, wspólnie zastanowimy się nad dodatkowymi rozwiązaniami. Nasze działania są oparte o wiedzę, doświadczenie i analizę. Dzięki temu są skuteczniejsze.

Zdalny E-commerce Manager – usługa B2B

eCommerce Manager – czy go potrzebuję?

Wdrożyłeś sklep internetowy i zatrudniłeś handlowców. Realizujesz sprzedaż i obsługujesz klientów. Czy zatem potrzebny jest ci zewnętrzny e-commerce manager? Wszystko zależy od tego czy sklep internetowy jest Twoim jedynym obszarem, którym zarządzasz i czy masz odpowiednie kompetencje i doświadczenie w tym zakresie. Jeśli tak – to świetnie – zawsze możesz omówić z nami Twoje potrzeby i w ramach bezpłatnej konsultacji omówimy, co możesz jeszcze zrobić aby zapewnić rozwój swojego biznesu.

Jeśli masz już funkcjonujący sklep internetowy jednak nie masz wystarczająco dużo czasu na prowadzenie analiz – możesz postawić właśnie na usługę zdalnego e-commerce managera. Z pewnością chcesz zwiększać sprzedaż i zadbać o rozwój swojego sklepu internetowego – zapewnimy Ci maksymalne wsparcie w tym obszarze, tak abyś mógł rozwijać cały biznes. My skupimy się na kanale internetowym, choć nie tylko!

Dzięki naszej usłudze zewnętrznego e-commerce menedżera będziesz mógł:

  • zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym,
  • zdywersyfikować kanały pozyskania ruchu i klientów,
  • zoptymalizować proces obsługi klienta oraz inne wewnętrzne procesy, które przyspieszą realizację zamówień,
  • poprawiać rentowność sprzedaży w poszczególnych kanałach i na wybranych produktach,
  • analizować i optymalizować użyteczność serwisu (UX),
  • zwiększać efektywność ścieżki zakupowej,
  • dobierać odpowiednie narzędzia i technologię, które będą odpowiadały potrzebom Twojego biznesu,
  • integrować sklep z innymi systemami.

Efektywne zarządzanie sklepem internetowym

Uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek trudnych decyzji. Zarządzanie e-sklepem to ciągłe analizowanie danych i podejmowanie wielu decyzji niemal każdego dnia. Na czym polega praca zdalnego e-commerce menedżera?

Funkcjonowanie sklepu internetowego i jego optymalizacja są w dużej mierze uzależnione od jego wielkości oraz źródeł pozyskania ruchu. Im więcej masz produktów i usług w sklepie, tym trudniej w efektywny sposób nim zarządzać. W takiej sytuacji wygodnie jest korzystać z doradztwa i wsparcia doświadczonej osoby, która zweryfikuje parametry i pomoże podjąć właściwe decyzje.

Może się okazać, że wcale nie musisz zatrudniać wielu osób do obsługi sklepu. Działanie serwisu może opierać się na systemach i aplikacjach, które pomogą zautomatyzować procesy. Ponadto część usług możesz zlecić na zewnątrz w formie outsoursingu, dzięki czemu koszty będziesz ponosić wtedy, gdy będziesz tego potrzebować. Jak efektywnie zarządzać sklepem internetowym?

Zarządzanie e-sklepem z wykorzystaniem zewnętrznego e-commerce managera

Aby sklep internetowy dobrze działał, powinien być zarządzany przez doświadczonego menedżera sprzedaży. Czy to jest ta sama osoba co e-commerce manager? Czym ona się różni w zakresie obowiązków od typowego e-commerce managera?

Manager sprzedaży jest przede wszystkim odpowiedzialny za kontakt z klientami, rozwiązywanie bieżących problemów, aktualizację cenników, dodawanie nowych opisów produktów, wysyłkę towarów oraz prowadzenie zwrotów i nadzór nad reklamacjami. Jest to osoba, która będzie mieć kluczowy wpływ na wizerunek Twojego e-sklepu. Będzie więc współpracować z zewnętrznym e-commerce managerem, dzięki czemu będą się wspólnie uzupełniać.

W przypadku małych e-sklepów funkcję tę pełnią w sposób łączny handlowcy, obsługujący sprzedaż. W przypadku dużych sklepów internetowych struktura zatrudnienia może być bardzo mocno rozbudowana – od e-sprzedawców, copywriterów, menedżerów produktów, menedżerów kategorii, specjalistów ds. reklamacji, kierowników magazynu, magazynierów i na e-commerce menedżerze kończąc. Zastanów się więc w jakim momencie rozwoju znajduje się Twój serwis i kto jest niezbędny w nim na etacie a jakie usługi możesz zlecić na zewnątrz.

Nasze usługi wyceniamy w dwóch obszarach:

  1. JEDNORAZOWA ANALIZA BIZNESOWA – jednorazowe zlecenie wykonania analizy sklepu, które obejmuje zakres jak przy wdrożeniu sklepu.
  2. STAŁA UMOWA NA REALIZACJĘ USŁUGI ZDALNEGO E-COMMERCE MANAGERA – obejmująca stały nadzór nad e-sklepem w obszarach uzgodnionych z klientem, przy czym umowa wyróżnia dwa okresy (przed wdrożeniem sklepu oraz po wdrożeniu),

Powyższe obszary wyceniane są w różny sposób. W pierwszym obszarze rozliczamy się za przygotowaną analizę i / lub opracowane dodatkowe treści czy badania marketingowe. W drugim podobnie, usługa jest szyta na miarę i polega na uzupełnianiu brakujących kompetencji w Twoim zespole. Obie usługi są dopasowywane do Twoich rzeczywistych potrzeb.

Interim ecommerce manager – jak długo będziesz go potrzebować?

Zewnętrzny e-commerce manager, inaczej zwany Interim eCommerce Manager – będzie do Twojej dyspozycji tak długo, jak będziesz tego potrzebować. W przypadku stałej współpracy podpiszemy umowę na czas nieokreślony, z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki temu sam określisz jak długo chcesz z nami współpracować.

Jeśli zależy ci aby w odpowiednim momencie sklepem zaczął zarządzać Twój własny e-commerce manager – pomożemy Ci zadbać o jego odpowiednie szkolenie. Jeśli będziesz się opierał na ludziach, którzy samodzielnie chcą się nauczyć zarządzania poprzez czytanie książek czy nabieranie doświadczenia w Twoim sklepie to, niekoniecznie przełoży się to na szybki sukces. Każda decyzja ma swoje skutki i Ty te skutki będziesz finansować.

Jak zatrudnić doświadczonego e-commerce managera?

Mimo wszystko potrzebujesz e-commerce managera na etat, jednak potrzebujesz wsparcia przy jego wyborze? W takiej sytuacji wesprzemy Cię w całym procesie rekrutacji, możemy też zapewnić wsparcie podczas pierwszych miesięcy jego pracy, prowadząc onboarding i wdrożenie do zespołu.

Bez względu na to czy Twój sklep dopiero startuje czy prowadzisz już wieloletnie działania, dobierzemy zakres usług zgodnie z Twoimi potrzebami.

eCommerce Manager – co cechuje dobrego fachowca?

Dobry E-commerce Menedżer powinien przede wszystkim mieć doświadczenie w zarządzaniu sklepem internetowym. Świetnie, jeśli zna platformę e-commerce, na której postawiony jest Twój sklep, dzięki czemu będzie wiedział jak ją rozwijać. Nie jest to jednak konieczne. Dużo ważniejsze jest skupienie się na analizie danych i wyciąganiu wniosków. Wiele sklepów skutecznie prowadzi sprzedaż, jednak niewiele potrafi osiągać wyznaczoną rentowność. W dobie rosnących kosztów pozyskania ruchu (klienta) trudno jest osiągać właściwe parametry finansowo – ekonomiczne. Ważne jest więc aby umieć się skupić na zwiększaniu rentowności sprzedaży oraz obniżaniu kosztu konwersji.

Każda branża ma swoją specyfikę, więc dobrze byłoby, aby e-commerce manager poruszał się po jej niuansach, jednak znów nie jest to absolutnie konieczne. Jeśli masz doświadczonego kierownika sprzedaży lub wieloletnich handlowców, z pewnością uzupełnią te kompetencje i w szybkim czasie, osoba szybko ucząca się pozna Twoje produkty i branżę.

Zewnętrzna usługa zarządzania sklepem internetowym – od czego zacząć?

Umów się z nami na rozmowę i audyt swojego serwisu. Wspólnie ustalimy Twoje potrzeby, określimy grupy docelowe, zapoznamy się z branżą oraz Twoimi produktami czy usługami. Dzięki takiej wiedzy wspólnie określimy potrzeby oraz zakres takiej usługi.

Wychodzimy z założenia, że każdy klient jest na innym etapie i ma specyficzne potrzeby a my chcemy się dostosować do Twoich potrzeb. Twój biznes będzie dla nas najważniejszy. Sprawdź nas!

copywriting