Zastanawiasz się, co tak naprawdę oznacza pojęcie copywritingu i czy jest Ci potrzebny? Copywriting jest jednym z najważniejszych elementów wszelkich form marketingu internetowego i nieodzowną częścią sprzedaży przez internet. Dlaczego – sprawdź!
Po pierwsze ciężko znaleźć polski odpowiednik dla tego określenia, gdyż słowo to oznacza wiele zagadnień. Spotkasz się z wieloma definicjami związanymi z pisaniem treści, artykułów czy opisów. Jednak to tylko jeden z elementów wchodzących w skład copywritingu.
Copywriting oznacza bowiem tworzenie skutecznych, funkcjonalnych, wywierających wpływ na odbiorcę treści, zwykle o tematyce sprzedażowej. Dodatkowo treści takie muszą zawierać odpowiednie frazy, wystarczające ich nasycenie, linki wewnętrzne oraz mnóstwo istotnych elementów.
Copywritingiem nie jest więc przygotowanie zwykłego czy technicznego opisu produktu, nie jest też pisaniem beletrystyki czy publicystyki. Copywriting to proces tworzenia tekstów marketingowych, reklamowych, które zawierają przygotowane pod potrzeby konsumenta zadania.
Dobry copwyriter musi wiedzieć jak sprzedawać, powinien więc nie tylko znać się na branży i jej produktach, ale także wiedzieć kim jest buyer persona. Dla kogo przygotowuje treści i jaki wpływ ta treść ma wywrzeć na konkretnej grupie odbiorców.
Dlatego też w Akademii Biznesu VORMA, przygotowując się do realizacji usług copywriterskich, wspólnie z Tobą określamy grupy docelowe Twojej marki a następnie tworzymy buyer personę. W kolejnym kroku zapoznamy się szczegółowo ze specyfiką Twoje branży oraz poznajemy produkty czy usługi. Dzięki temu przygotowywane przez nas treści są skuteczne i unikalne.
Treści użytkowe niosą za sobą przekaz reklamowy. Ważne, aby niosły także wartościowe SEO. Tworzony content na Twojej stronie internetowej czy w sklepie internetowym powinien być tworzony zarówno dla potencjalnych klientów jak i dla robotów Google.
SEO copywriting to pisanie treści pod kątem pozycjonowania Twojej strony czy sklepu internetowego. Copwyriting powinien zatem być przygotowywany nie tylko z myślą o kliencie, ale także zgodnie z zasadami SEO. Dzięki temu stworzone treści będą wpływać na lepsze wyniki wyszukiwania Twoich produktów czy usług.
Przygotowywane przez nas treści będą zatem podnosić topical authority, zwiększać liczbę słów kluczowych w grupach TOP 3, TOP 10 i TOP 50. Dzięki dużej wiedzy w obszarze SEO oraz doświadczeniu w content marketingu, przygotowywane przez nas treści będą dla Ciebie wartością w obszarze działań content marketingowych. Pozyskamy też wartościowy ruch dla Twojego biznesu poprzez tworzenie artykułów sponsorowanych, publikowanych na zewnętrznych portalach internetowych.
Nasze usługi wyceniamy w dwóch obszarach:
Powyższe obszary wyceniane są w różny sposób. W pierwszym obszarze rozliczamy się za ilość przygotowanej treści określanej jako liczba znaków ze spacjami. Pakiet treści może objąć od 12-20 opisów kategorii w sklepie internetowym. Wszystko zależy jak długie opisy powinny być przygotowane. Zwykle przygotowujemy opisy od 3,5-5,5 tys. zzs jednak zdarza się, że tworzymy opisy na 12-15 tys. zzs. Wszystko zależy od konkurencyjności danej branży.
Artykuły sponsorowane tworzymy pod zwiększenie mocy SEO dla konkretnych stron lub podstron danego serwisu a publikacje zamawiamy u sprawdzonych i zweryfikowanych portali internetowych.
Jeśli chcesz samodzielnie tworzyć treści reklamowe możesz znaleźć na rynku wiele szkoleń, książek czy tutoriali. Ważne abyś zgromadził podstawową wiedzę teoretyczną, gdyż kiepski copywriting może wyrządzić więcej szkody Twojemu serwisowi. Ważne też, abyś pracował nad swoim warsztatem i technikami sprzedażowymi.
Pamiętaj, że samo czytanie wielu książek, niekoniecznie przełoży się na tworzenie dobrych tekstów sprzedażowych. Ważne abyś stale rozwijał operowanie swoim językiem. Czytaj więc nie tylko książki, ale i literaturę branżową, reportaże i inne formy copywriterskie. Śledź reklamy oraz czytaj przeglądaj artykuły sponsorowane. Zacznij też pisać treści do serwisów internetowych, co z pewnością poprawi Twój copywriting.
Jeśli chcesz możemy przeszkolić Twój zespół pracowników, tak aby przygotowywane przez nich podstawowe opisy produktów czy artykuły blogowe były wartościowe pod kątem sprzedażowym oraz pod kątem SEO.
Jeśli jednak chcesz nauczyć się tej dyscypliny chętnie Cię w tym wesprzemy. Na początek przeczytaj nasz artykuł jak przygotować Unikalny opis produktu – jakich błędów trzeba się wystrzegać w sklepie internetowym.
Weź pod uwagę, że umiejętność tworzenia treści copywriterskich nie jest równoznaczna ze znajomością języków obcych. Nie każda osoba będzie w stanie przygotować dobry tekst choć płynnie mówi w danym języku. Podobnie jeśli masz pracownika, który zna język angielski czy niemiecki nie oznacza, że przygotuje on wartościowy content w tych językach.
Jeśli zależy ci na dobrych treściach należy szukać copywriterów z doświadczeniem tłumaczeniowym, którzy mają właściwe zaplecze kulturowe danego kraju lub zamówienie treści w języku polskim a następnie oddanie ich do tłumaczenia profesjonalnym tłumaczom.
Z pewnością zdarzyło Ci się trafić na stronę przetłumaczoną przez automatyczny translator. Radzimy: nie idź w tym kierunku. Takie tłumaczenie to udręka dla osoby czytającej.
Dobry copywriter powinien przede wszystkim umieć biegle posługiwać się językiem, w którym tworzy treści. Może się to wydawać śmieszne, jednak często zdarza się, że nawet doświadczony i odpowiednio wykształcony dziennikarz robi straszne błędy językowe. Widzimy później takie błędne treści na bilbordach, w sklepach internetowych czy w mediach społecznościowych. Niestety potem śmieją się z marki, nie z copywritera. I po wizerunku firmy.
Dobry copywriting oznaczać więc będzie umiejętność nie tylko poprawnego pisania ale także posiadania lekkiego pióra. Dzięki temu doświadczony i dobry copywriter będzie tworzył dobrze przyswajalne treści, które nie odstraszą czytelnika tylko zachęcą go do konkretnego działania.
Ponadto osoba, która profesjonalnie tworzy treści powinna zrobić wywiad dla kogo będzie je tworzyć. Zupełnie inaczej tworzy się treści jeśli ich odbiorcą są dzieci, nastolatki, menedżerowie wyższego szczebla czy gospodynie domowe a zupełnie inaczej dla grupy studentów wyjeżdżających na wspólne wakacje.
Umów się z nami na rozmowę i audyt swojego serwisu. Wspólnie ustalimy Twoje potrzeby, określimy grupy docelowe, zapoznamy się z branżą oraz Twoimi produktami czy usługami. Dzięki takiej wiedzy wspólnie określimy potrzeby w zakresie opracowania treści.
Wychodzimy z założenia, że każdy klient jest na innym etapie i ma specyficzne potrzeby a my chcemy się dostosować do Twoich potrzeb. Twój biznes będzie dla nas najważniejszy. Sprawdź nas!