fbpx

Skuteczne prezentowanie treści w sieci to podstawa prowadzenia biznesu online.  Jak zachęcić ludzi do zakupu produktów lub usług? Kluczem do sukcesu jest język korzyści. Sprawdź jak wdrożyć język korzyści od zaraz.

CO TO JEST JĘZYK KORZYŚCI?

Co to znaczy język korzyści tak naprawdę? Język korzyści to technika sprzedaży, która na pierwszym miejscu stawia potrzeby klienta. Jest to bardzo ważny element przy budowaniu tekstów użytkowych i reklamowych. Ma ona za zadanie wywołać zainteresowanie klienta prezentowaną treścią, danym produktem bądź usługą.

Język korzyści wytwarza się z określonych słów i wyrażeń, które eksponują wartości emocjonalne związane z produktem bądź usługą. Jak to w łatwy sposób zrozumieć? Zobacz język korzyści przykłady:

PRZYKŁAD: Butelka wody mineralnej ma plastikowe opakowanie tu prezentowana jest jedynie cecha, która wprost nic nie mówi. Zastanów się jaka jest z tego korzyść. „Dzięki plastikowemu opakowaniu, nawet jeśli butelka Ci upadnie, nie stłucze się!” To jest właśnie korzyść.

Umiejętna zamiana cech w korzyści to pierwszy krok. Drugim, jest przedstawienie tej korzyści dla konkretnej osoby, czyli Ciebie czytelniku. Dlaczego to takie ważne? Bo tekst, który będziesz tworzyć ma sprawić, że czytająca go osoba ma podjąć konkretne działanie. Język korzyści sprzedaż – albo poznanie marki – to zwykle dwa kluczowe cele, z którymi się spotkasz 😊 Więcej praktycznych przykładów poniżej.

JAK PISAĆ JĘZYKIEM KORZYŚCI?

Pojawia się wiele pytań na temat języka korzyści.

  • Jak stosować język korzyści przykłady?
  • Język korzyści – jak mówić?
  • Jak pisać językiem korzyści?

Jak wzbudzić zainteresowanie swoim tekstem i grafiką? Powiesz, że przecież nie jest to takie prost? Wręcz przeciwnie! Kilka zasad do zapamiętania i nieco ćwiczeń a pisanie czy mówienie językiem korzyści wejdzie Ci szybko w krew. Ważne aby zacząć od codziennego trenowania. Język korzyści ćwiczenia – od czego zacząć?

Pisz szczerze o emocjach – to pierwsze i najważniejsze

Potrzeby klienta są mocno związane z uczuciami i emocjami. Dobrym sposobem na dotarcie do klienta jest nawiązanie do negatywnych emocji, które odczuwa. Zaprezentuj mu swój produkt lub usługę jako rozwiązanie konkretnego problemu.

Negatywne emocje – wykorzystaj je.

Załóżmy, że prowadzimy działalność usługową i naszą specjalizacją są rejsy statkiem. Opisując usługę, jaką jest rejs statkiem, odwołaj się do zmęczenia potencjalnie zainteresowanego delikwenta. Przypomnij mu o tym, że zbyt dużo czasu poświęca pracy! Ciągłe telefony, nawet wtedy gdy jest w domu. Praca po godzinach. To wszystko jest przecież męczące, i dlatego masz dla niego najlepsze rozwiązanie.

Twoja usługa, czyli rejs statkiem jest rozwiązaniem problemu, ponieważ jest tym, czego klientowi brakuje do pełni szczęścia! Zacznij od „Wyobraź sobie, że szef nie będzie mógł do Ciebie nawet zadzwonić…”.

Pozytywne emocje – postaw na radość.

Drugim sposobem jest dotarcie do klienta poprzez nawiązanie do pozytywnych emocji, które chce on doświadczyć. Idealnym przykładem będzie reklama luksusowych perfum, dzięki którym człowiek poczuje się piękny, olśniewający a zarazem szczęśliwy, ponieważ będzie to coś ponad to, czego potrzebował w danej chwili.

Pobudź wyobraźnię! Aby Twój tekst przekonał odbiorcę, musisz pobudzić jego wyobraźnię. Unikaj ogólnych stwierdzeń typu „produkt ten posiada wiele korzyści” tylko skup się na konkretach. Spróbuj przedstawić wszystkie korzyści wynikające z posiadania danego produktu. Nie pisz, że oferujesz profesjonalnie wykonaną usługę, tylko napisz na czym polega wspomniana usługa i jakie korzyści klient dzięki niej otrzyma. Język korzyści dla klienta jest znaczącym elementem, ponieważ pobudza jego wyobraźnię i pozwala na zobrazowanie sobie tego, co piszesz.

Pisz zwięźle, na temat. Ludzie nie przepadają za zbyt długimi tekstami, w których muszą odszukiwać potrzebnych informacji. Dlatego naucz się pisać swoje teksty zwięźle, bez dodawania zbędnych informacji. Czytelnik łatwiej przyswoi krótki tekst, w którym będą wypisane wszystkie korzyści danego produktu bądź usługi niż tekst, w którym będą niepotrzebne mu informacje.  

Jeśli jesteś zobowiązany do napisania długiego tekstu buduj krótkie akapity. Stosuj pogrubienia i nagłówki. Zaznacz ważne elementy, aby tekst czytało się przyjemniej.

JĘZYK KORZYŚCI – PRZYKŁADY

Pamiętajmy o tym, że oddziałując na emocje człowieka uzyskamy szybki efekt sprzedaży. Poniżej przedstawię Wam opis fotela obrotowego zmieniony na opis fotela obrotowego językiem korzyści.

Źle opisany produkt: Przedstawiamy Państwu wygodny fotel obrotowy. posiada on system obracania o 360°, jest koloru czarnego, wykonany ze skóry naturalnej. Wiele korzyści niesie ze sobą posiadanie przedstawionego fotela.

Dobrze opisany produkt: Dzięki fotelowi obrotowemu z naszej firmy odczujesz komfort i wygodę siedzenia przy swoim biurku, a poprzez zastosowanie systemu obracania o 360° sięgniesz po swoje dokumenty z każdej pozycji, bez konieczności wstawania z fotela. Mebel został wykonany z najwyższej jakości materiału jakim jest skóra naturalna, co sprawi, że zdecydowanie posłuży na lata. Dodatkowo oszczędzisz swój czas na jego czyszczenie. Wystarczy przetrzeć wilgotną szmatką i po kłopocie! Szary kolor skóry, który ostatnio jest bardzo modny, poprzez swoją uniwersalność wpasuje się w każde wnętrze. Spraw sobie przyjemność!

Język korzyści w sprzedaży jest niezbędnym elementem, ponieważ to właśnie dzięki niemu osiągniemy zadowalające nas rezultaty.

W marketingu za najważniejszy cel stawiamy odbiorcę i jego potrzeby. To jedna z jego najważniejszych zasad. Język korzyści to skuteczny element, który pomaga zwiększyć sprzedaż w internecie, dlatego zdecydowanie warto stosować go w swoich reklamach, opisach produktów oraz różnorodnych ofertach.

Czytaj: Jak przygotować unikalny opis produktu?

Jak zarabiać na pisaniu treści?

Dobre treści zawsze są w cenie. Ludzie, którzy potrafią tworzyć dobrej jakości treści, z wykorzystaniem języka korzyści mogą na nich zarabiać. Jest wiele możliwości pozyskania zleceń. Na forach internetowych oraz grupach dyskusyjnych znajdziesz wiele ogłoszeń zarówno od osób które poszukują copywriterów jak i tych, którzy zajmują się pisaniem.

Jeśli jesteś dobry, możesz też wykorzystać swoje teksty w firmie, której pracujesz, lub którą prowadzisz. Przeglądnij swoją stronę internetową, czy prezentowane na niej informacje są pisane z wykorzystaniem poznanej techniki? Nie? A więc zoptymalizuj tekst i go popraw. Jeśli treść zależy od Twojego przełożonego przedstaw mu swoje propozycje.

Posługiwanie się językiem korzyści ma wiele możliwości. Możesz wykorzystywać technikę nie tylko w pisanych treściach, ale i mówionych. Technika języka korzyści to jedna z najskuteczniejszych technik, która jest wykorzystywana przez sprzedawców i handlowców.

Następnym razem jak będziesz w sklepie, przysłuchaj się jak sprzedawcy prezentują produkty lub usługi. Jak je opisują i jakich sztuczek używają, możesz się wiele nauczyć. Uważaj, bo to jest wciągające zajęcie!

Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza więc ćwicz jak najczęściej i rozwijaj swoje umiejętności. Ja też ćwiczę 🙂

ps. Uważasz, że jesteś dobrym copywriterem i powinniśmy cię zatrudnić? Napisz do nas – może akurat kogoś będziemy szukać?